Comunicat de presa Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte

Social

Începând de luni, 18.05.2020, Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte, va avea program de lucru cu publicul în intervalul orar 08.00- 20.00.

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, respectiv a paşapoartelor simple temporare, se depun, în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro

Detaliile despre plata taxelor aferente contravalorii paşaportului pot fi accesate pe pagina de internet a Instituţiei Prefectului judeţului în care va fi achitată taxa.

Pentru solicitanţii aflaţi în imposibilitatea efectuării unei programări online, se va realiza o analiză individuală cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervalele de timp nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro .

Se va redimensiona intervalul de programare pentru preluarea cererii de la 7 minute la 10 minute, pentru a asigurarea timpului necesar efectuării operaţiunilor de igienizare corespunzătoare, după preluarea fiecărei cereri.

Se menţine măsura suspendării activităţii de la punctul de lucru mobil Rădăuţi.

Nu vor mai fi solicitate documente care să ateste necesitatea unor călătorii care se vor efectua în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, acest lucru fiind valabil şi pentru cererile depuse în data de 15.05.2020.

Accesul solicitanţilor, şi după caz, a reprezentanţilor legali în sediul serviciului public comunitar de paşapoarte în vederea depunerii cererilor de eliberare a paşapoartelor este permis în baza programării on-line şi a documentului de identitate prezentat în original.

Pentru ridicarea paşapoartelor, accesul în sediul serviciului se face în baza tichetului primit cu ocazia depunerii cererii şi a documentului de identitate în original, iar în cazul imposibilităţii prezentării tichetului, accesul este permis în baza documentului de identitate în original numai după efectuarea verificărilor preliminare din care să reiasă dreptul legal de ridicare a paşaportului.

Pentru ridicarea paşaportului simplu electronic cetăţenii au posibilitatea să opteze pentru expedierea acestuia prin servicii de curierat la adresa de domiciliu/ reşedinţă din ţară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea (cheltuieli de expediţie 8 lei+ TVA, suportate de solicitant).

Potrivit dispoziţiilor în vigoare, paşaportul simplu temporar nu poate fi livrat prin serviciul de curierat, putând fi ridicat doar de la sediul serviciului unde s-a depus cererea.

În cazul minorilor în vârstă de până la 14 ani, depunerea cererii pentru eliberarea unui astfel de document se poate realiza şi în absenţa lor prin prezentarea a 2 fotografii color identice ale acestora cu fizionomia actuală a titularului (dimensiuni 3,5 x 4,5 cm).

Celelalte servicii prestate de Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte pentru care nu se fac programări on-line pot fi solicitate, în cadrul programului de lucru cu publicul, la sediul structurii competente ori prin poştă cu precizarea că, în situaţia în care nu este necesară anexarea unor documente în original, depunerea cererii se poate face şi prin corespondenţă electronică.

Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor îşi va relua activitatea cu publicul începând de luni, 18 mai 2020, ora 12:00 doar pe bază de programare online.

Programările online se vor putea face începând cu data de 16 mai 2020, ora 12:00 pe site-ul Direcţiei.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *